Tinklaraščio archyvas

2012 m. lapkričio 12 d., pirmadienis

Variklio skyrius

      Iškritus pirmam sniegui taip susiklostė įvykiai, kad kolegos iš SAAB gerbėjų gretų persikėlė į naujas patalpas. Kadangi patalpos talpina bent jau tris automobilius, o ir nuoma kainuoja, pastarieji pasisiūlė žiemos metu padirbėti ir prie kitų automobilių.
     Susidomėjau. Palėkiau iki Kauno apsižiūrėti. Aišku su nuotykiais, bet grįžom:

    Maniškiam kaip tik reikėjo išvirinti apatinių šakių tvirtinimo vietas prie lanžeronų. Kad jau automobilio variklio skyrius bus išrinktas, reikia ir rūdis nušveisti, nugruntuoti ir perdažyti.
   Taigi, kol dar ne visai atšalo, prasidėjo darbai. Nors profesionalai sakė, kad variklį iškelti užtenka gero pusdienio, man prireikė visų keturių dienų. Galiausiai rezultatas atrodė taip:


     Kaip bebūtų keista, išrinkimui užteko kryžminio ir plokščio atsuktuvo, bei galvučių komplekto nuo 8 iki 32. Atskirais atvejais, prireikė ir kilpinių raktų komplekto, kiek prisimenu nuo 6 iki 22. Tik buvo problema su 16 dydžio raktu. Tokio neturėjau, tai naudojau - santechniko raktą. 

    Prognozes pasitvirtino, abi tvirtinimo vietos reikalauja remonto:


    Ir vairuotojo puse:



Variklio skyrius taip lengvai nepasidavė. Kad paruošti dažymui, reikėjo išimti ir visą panelė. Tiksliau ne tik panelę, bet ir vairo kolonėlę, pečiuką, atjungti visus laidus. Beje, kad butu patogiau dirbti, visus laidus įtraukiau į saloną. 


Kad jau išimtas variklis ir visa priekinė panelė, yra galimybė peržiūrėti visą laidyną. Pirmiausia pradėjau nuo saugikliu dežutės ir laidų į greičio palaikymo įrenginį, lempas, stabdžius į variklį. Nuvežiau meistriukui pagal rekomendaciją. Po pirmines apžiuros, aišku, kad kai kuriuos laidus tikrai reikės keisti, tačiau situacija dar nėra tragiška. Tie kontaktai, kurie yra universalus, bus pakeisti i naujus. Specifiniai SAAB kontaktai bus pravalyti rugštim, siekiant pagerinti kontakto kokybe. Taip pat bus panaikinti visi signalizacijos likučiai, nes kol kas jie neša tik sumaišti elektros sistemoje.


Nuo šio momento, automobili perdaviau profesionalams. 


           Tikiuosi atgauti su perdažytu variklio skyriumi, perdažytomis ir atnaujintomis važiuoklės dalimis. Dabar laukiu, kada bus išmontuota vairo kolonėle, kad galėčiau vežti restauruoti. Važiuoklės dalis noriu nuvesti dažyti milteliniu būdu. Turiu kelis kontaktus, bet dar nesusiskambinau ar apsiims.


           Vairo kolonėlę vežiau tikrinti į AT hidraulic. Specializuojasi vairo kolonėlių remonto darbuose. Pajungę prie savo įrengimų, sakė, kad nei vairo stiprintuvo skystį leidžia, nei laisvumo turi. Beliks tik nuvalyt, pakeist išorines apsaugas ir dėt atgalios.

              Istorija tęsiasi. Iš ebay nusipirkau SAAB 900s turbo 16v manuala, laukiu progos panaudoti praktiškai.

         Niekaip nesibaigiant ziemiskiems orams, neiskenciau or pradejau pirmuosius darbus, kurie buvo suplanuoti atsilus orams.
         Pirmiausia pradejau nuo skardines variklio silumos izoliacijos. Vienos puses nelieciau, nes gamykline silumos izoliacija issilaikius pakankamai gerai. Kita puse buvo apaugus tepalu ir purvu, tai kampinio slifuoklio ir dratinio disko pagalba atsikraciau svetimkuniu. Nusveitus paaiskejo, kad metalas korozijos beveik nepaveiktas. Istepiau rudziu suriseju ir palikau dziuti. Veliau lengvai pasiausiau pavirsiu ir nupurskiau gruntu. Pasirodo kai kur persistengiau su rudziu suriseju, nes pavirsius neisejo visai lygus, bet bendras rezultatas visai neblogas:



            Taip pat isvaliau vairo kolonele. Sudejau naujas vairo traukes, vairo traukiu antgalius, apsaugines gumas. Beliko pakeisti tik vairo koloneles ivores, bet dar nesugalvojau, koki iranki tam geriausia panaudoti. Prie sio klausimo dar teks sugrizti, pries montuojant atgal i Ogi. Nors vienos is ivoriu bukle dar atrodo visai gera. Bendras vaizdas po darbu:

                   Su vairo traukem turejau problemu, nes gamykliskai vieta, kurioje trauke prisisuka prie vairo koloneles uzpresuota. Paprastuoju butu atsukti nepavyko, todel tego pasitelkti kampini slifuokli ir atsuktuva. Vienai traukei pasiseke maziau, antroji pasidave paprasciau:





            Pabaigai gerokai pasistumejau su varikliu. Nurinkti beveik visi agregatai. Tikslas pasilikti tik variklio bloka, bet galvos nenuimineti. Dar nesu tikras del pavaru dezes nuemimo, bet aisku, kad variklis jau iskeltas, matyt reikes nuimineti ir ja, jei pavyks rasti nauja tarpiniu komplekta. Kol kas variklis tik prie masinos, nors noretusi, kad butu kitaip:


         Šiandien gavau sveiką tepalo aušinimo radiatorių, su visom šlangom ir tvirtinimu prie variklio bloko (suzinojau, kad liaudyje tai vadinama kelmu). Iš pirmo primatavimo atrodo identiškas maniškiam, tik su sveikom tvirtinimo ausim.
        Ir toliau išrinkinėju variklį. Šiandien nuėmiau starterį, vieną iš variklio tvirtinimo elementų prie variklio pagalvių. Kitoje pusėsje liko nenuimtas pagalvės laikiklis ir turbinos aušinimo tepalu vamzdis. Baisu sulaužyti įrankius, reikės galvoti, kaip palengvinti nuėmimą. Taip pat pradėjau šveisti dažus ir depalo likučius (kurių buvo sočiai). Manau, kad pavyko surasti priežastį, kodėl variklis buvo smarkiai apsitepalavęs. Mano manymu, riebokšlis neturėtų išsiimti kartu su skriemuliu.

 Matyt dėl susidėvėjimo buvo smarkiai leidžiamas tepalas, kurio per beveik 30 metų susikaupė nemažai.

Artimiausiu metu, planuoju apie variklio ir pavaru dėžės atskyrimą, tačiau galvoj vis dar sukasi dilema, ar tikrai tai reikia daryti.
     

Uzdeta firewall skarda. Naudaujau 6mm kniedes. Niekur kitur, isskyrus Kauno lytagra negavau tokiu. Tiesa, pardave tik 100vnt. pakuote. Reikejo gal 6 vnt. Del paties kniediklio, nesinorejo aukot 80lt uz abejotinos kokybes daikta, tai UAB "Gotas" issinuomojau rimta kniedikli uz 20lt parai. Rezultatu patenkintas:




Teko pasikankinti su vairo koloneles ivore. Pasidariau iranki, kurio pagalba isemiau senaja ivore, bet ideti nauja sekesi sunkiai. Sugebejau sugadinti dvi naujas ivores. O sprendimas is esmes buvo paprastas: reikejo sutepti techniniu vazeliniu ar panasios paskirties tepalu. Vel gi rekomendacija gavau is Kauno lytagros.
Pabaigai, vairo kolonele grizo i senaja vieta. varztus sutepiau ta pacia {multipurpose grease}. Prijungta vairo kolonele prie vaziuokles komponentu:

Grizau prie darbo su varikliu. Nurikti galutiniai agregatai, beliko tik galva, kurios neisrinkinesiu. Dežę nuspręsta atskriti. "Skrodimo vaizdas":


Po ilgos pertraukos grįžau prie savo atliktų darbų aprašymo. Variklis įkeltas atgal ir užvestas.  Nuotrauka iš pirmo "test drive". Ačiū Mykolio už pagalbą, ir už nuotrauką prisiminimui:

Surinkus didžiąją dalį komponentų į krūvą, pirmas bandymas praeiti techninę apžiūrą.
 
Rezultatas deja neigiamas, bet kaip ir nėra ko labai smarkiai nusiminti.
          
Nedideli trūkumai:
         1. Stiklų būklė. Stiklas arba permatomas skydas suskilęs, įtrūkęs, turi kitų neleistinų pažeidimų arba stiklo šviesos laidumas neatitinka nustatytų reikalavimų. (Įdužęs stiklas. Reikės nuvažiuoti į "Euroglass, kad užlietų, bet iš esmės techninei apžiūrai praeiti netrukdys);
         2. Gesintuvas. Motocikluose su šonine priekaba, M1 ir N1 klasių transporto priemonėse nėra gesintuvo arba jis neatitinka nustatytų reikalavimų (Be komentarų);

Dideli trūkumai:
          1. Transporto priemonės stabdymo įrangos mechaninė būklė ir veikimas. Bendras stabdžių sistemos įrengimas ir būklė. Kiti sistemos įtaisai sugedę, pažeisti iš išorės arba paveikti korozijos taip, kad tai gali turėti neigiamos įtakos stabdžių sistemos veikimui (kairės pusės stabdžių disko purvasaugis prarūdijęs kiaurai).(Sprendžiant problemą teko dėti naują galinę ašį. Tuo pačiu, keičiau ir stabdžių šlangas (iš kėbulo į ašį). Perdėti stabdžių diskai ir suportai nuo senosios ašies. Ateičiai lieka smėliuoti, perdažyti ir sudėti naujus stabdžių vamzdelius (varinius)).
          2. Transporto priemonės vairo mechanizmo būklė. Vairo stiprintuvas. Mechanizmas (vairo stiprintuvas) neveikia. (Neturiu komentarų. Kitos apžiūros metu ginčysiu, nes realiai stiprintuvas veikia. Neįsivaizduoju, kaip nusprendė, kad neveikia).
          3. Priekiniai žibintai (artimosios ir tolimosios šviesos). Sureguliavimas. Skleidžiamos šviesos srauto (spindulio) pokrypis (žibinto sureguliavimas) neatitinka nustatytų reikalavimų. (Sureguliuota).
          4.  Stabdymo signalo žibintai. Būklė ir veikimas. Nešviečia arba netinkamas šviesos šaltinis. (Buvo atvirkščiai įdėta lemputė. Užteko tik apsukti).
          5. Pakaba. Lankstinės pakabos jungtys, lankstai. Pernelyg didelis lanksto, lankstinės jungties elementų sudilimas (klibėjimas lankstinėje jungtyje) (dešinės pusės galinės svirties įvorė). (Keičiant ašį įdėtas ir kitas stabilizatorius iš donoro, kurio gumos sveikos. Problema pašalinta).
          6. Kabina ir kėbulas. Būklė. Išorinio paviršiaus skydas, sudedamoji dalis turi pažeidimų, yra atsiknoję, nepatikimai pritvirtinti ar tokios formos, kad padidėja sužalojimo pavojus (Moldingai ant priekinių sparnų. Buvo tiesiog neuždėti. Uždėjau).
          7. Saugos diržai ir sagtys, kitos apsaugos sistemos. Saugos diržų ir užraktų būklė. Privalomo saugos diržo nėra (jis neįrengtas) (Gale buvo išėmęs vidurinį diržą. Teko įdėti);
          8. Kita tarša. Skysčio nuotėkis. Bet koks skysčio nuotėkis, dėl kurio gali būti padaryta žala aplinkai (gamtai) arba sukeltas pavojus kitiems kelių eismo dalyviams. (Kol kas radau 3 vietas: aušinimo šlangos, sankabos cilindriukas ir tepalo filtras).

          Dėl skysčių pratekėjimo, panašu, kad laukia ilgas ir nuobodus procesas. Apie viską iš eilės:
          a) Aušinimo šlangos. Panašu, kad leidžia per sąvaržas. Kelias pakeičiau kelias į platesnes (pirkau WURTH), situacija pagerėjo, bet nedidelis nuotekis vis dar yra).
          b) Su sankabos cilindriuku situacija įdomi. Važiuojant visiškai dingo sankaba. Išardžius paaiškėjo, kad savo jėga cilindriukas išsirovė iš pavarų dėžės korpuso su visais trimis varžtais. Vienas iš tvarkymo variantų buvo sriegti sriegį didesniam varžtui (m8).



          c) Trečia vieta per kur sunkiasi tepalas - liaudiškai vadinamas kelmas. Nuėmus paaiškėjo, kad paties pasidaryta tarpinė nebuvo efektyvi. Užsakytas nauja originali. Tuo pačiu iš donoro paimtas tepalo slėgio daviklis, per kurį taip pat sunkėsi tepalas.


           Projekto pirmas etapas pasiekė aukščiausią įtampos tašką. Trečias bandymas praeiti techninę apžiūrą (pirmas buvo nesėkmingas, antru - ogis net nepasiekė tech. apžiūrių stoties):


         Kadangi mūsų valdžia puikiai atstovauja visas interesų grupes (ir tas kurios žiemą neeksploatuoja motociklų, kemperių, mylimų  automobilių) ir priima įstatymus išregistruoti transporto priemones be draudimo (pasiūlymui išregistruoti be techninės apžiūros pritariu), netekau malonumo važiuoti sava eiga. Padariau nuotrauką prieš pakraunant ant tralo.

                  Tačiau svarbu rezultatas:

                  Šiam sezonui esminiai darbai jau nuveikti. Beliko paruošti žiemai (pakeisti langų plovimo skystį) ir pasidaryti darbų sąrašą kitam sezonui.


Komentarų nėra:

Rašyti komentarą

Sekėjai